tisdag 17 juli 2007

2 Top 5 Youtube

Nu har jag som så många andra skapat mig en ”blogg”...igen. Denna gången ska det väl inte bara handla om skola utan mer privat. Inte jätte privat utan bara lite. Kanske om internetsidor jag hittar eller om det hänt något speciellt. Om mot förmodan du läser detta utan att veta vem jag är så får jag väl presentera mig lite. Heter Björn och studerar Masterprogrammet i Interaktiondesign det vill säga att jag hade tänkt mig att jobba med användbarhet i någon form. Som i t.ex. mobiltelefoner.


Men nog om det och vidare till vad jag tänkte att första inlägget skulle handla om. Youtube! Jag knarkar denna underbara sida dagligen. Väldigt kul att titta på roliga reklamer, spel/film trailers eller vad man nu kan hitta. Så här kommer en topplista över vad jag tycker om på Youtube.


Första plats: Ok go:s video till låten Here we go again. Denna video spred sig genom Youtube fort och är väl en av anledningarna detta grymma band har lyckats så bra.


Andra plats: Evolution of dance. Grymt rolig!



Tredje Plats: Gillar verkligen Mac reklamena. Väldigt simpla och roliga.



Fjärde plats: Lite mer rerklam med denna gången för Linux och IBM. Jäkligt skön känsla i reklamen och kraftfull.


Femte plats: En liten film hur det kunde vara att jobba med IT-support på medeltiden :)




Så om ni har några egna tips på filmer som måste ses så kommentera!

Skicka en kommentar 2 kommentarer:

20 juli 2007 kl. 16:13 Helena sa...

Haha... fina filmer. Jag hade inte sett Mac-reklamfilmerna, de var kul. Boksupport var hysteriskt roligt med stor igenkänningsfaktor.

Själv är jag förtjust i kiwifågeln, toupoutou-filmerna, cellokillen och... tja, jag återkommer väl om jag kommer på nån mer. :)

21 juli 2007 kl. 11:42 Björn sa...

Kiwifågeln var ju väldigt rolig och sorlig. :) Den måste spridas :)

Skicka en kommentar