söndag 26 augusti 2007

1 Svensexa

I går (lördag) planerade jag och Linnéa att gå på fest i Linné. Lite misstänkte jag att mina vänner hade andra planer för mig. Vid halv sex så ringer det på dörren och utanför står Niklas som ger mig fem minuter att göra mig i ordning. Det som rekommenderas är kläder som man kan bli blöt i...

Så några minuter senare är vi på väg i bil till centrum. Niklas försöker finta mig med att hela tiden undra hur man ska ta sig till Hisingen och mer specifikt Eriksberg (bungy jump flashar förbi i huvudet). Men det är Liseberg som gäller och ett ”fest” häfte, alltså 5-kamp, lite åkbiljetter, spelbiljetter och pengar för mat. Det gick inte så bra för mig i 5-kamp där jag kom näst sist av sex personer. Spelandet gick inte heller så bra för mig men fick en del gosedjur att bära runt på av de andra. Maten var förvånande bra för att vara inne på en nöjespark. Jag åt ”baby back ribs” med klyftpotatis och sen till efterrätt blev det halloncheesecake med hallonsorbé (var lika gott som det låter).

Efter ha använt alla åkbiljetterna så var det klart på Liseberg och jag kände för en öl utanför området. Så Jonte och Johan hängde med och det blev en öl på sjuans ölhall och en öl på Delerium. Så var väl hemma runt 2 och var då väldigt hes.

Bilder går att se här.

Skicka en kommentar 1 kommentarer:

27 augusti 2007 kl. 21:28 Helena sa...

Kul att läsa och se vad det blev för nåt!

Skicka en kommentar