torsdag 20 december 2007

1 2008

Nu verkar det vara tider för blogginlägg och forumsinlägg som handlar som vad som kommer ske 2008. Så tänkte att jag skulle försöka beskriva vad som händer nästa år och vad jag hoppas på nästa år. En av de första sakerna som händer är att jag ska börja mitt exjobb på Volvo Cars Customer Service ute i torslanda. Nästan samtidigt så kommer min fru Linnéa börja på Psykologprogrammet här i Göteborg! Så det blir en intensiv termin för båda två med långa dagar skulle jag tro. Ska nog också försöka ta igen kurser som inte blivit godkända på grund av en eller annan anledning. Först ut blir nog att göra klart ett arbete i användarcentrerad design och sen blir det nog att försöka klara tentamen i Haskell.

Under våren reser vi på bröllopsresa till Rom. Detta är min andra gång och Linnéas tredje gång. Så vi hoppas på att få en mer genuin italiensk upplevelse nu när vi inte behöver gå till alla turistfällor. Så klart kommer det att ätas en stor del glass och tiramisu också under denna resa. Vi kommer bo mer centralt denna gången så det kommer vara närmare till det mesta än det var förra gången. Vi kommer bo på Hotel Ponte Sisto som ligger här.

Jag skulle också vilja få ut lite text på ett rollspel jag håller på med. Inte för att det kommer vara särskilt bra eller banbrytande utan bara för jag vill testa att designa ett spel. Vill också försöka spela mer rollspel under 2008, helst nya spel som jag inte har spelat tidigare.

Senare under 2008 så borde jag vara klar med min utbildning. Jag har efter nästa termin bara en termin kvar av studiemedel så där är min maxgräns för studier. Så jag borde börja söka jobb under nästa termin eller så för att se vad det det finns att välja på. Med lite tur leder mitt exjobb till ett jobb på ett eller annat sätt.

Skicka en kommentar 1 kommentarer:

20 december 2007 kl. 12:53 Helena sa...

Kul att läsa! Hotellet ser perfekt ut, härligt att bo centralt!

Skicka en kommentar